Web Analyse

Know all there is to know

Web Analyse

Web analyse

Een doelgerichte analyse van je online activiteiten is een absolute must om jouw bedrijf te laten groeien. Of het nu gaat om een webshop of een informatieve website; het is van levensbelang om de doeltreffendheid continu te meten.

Je krijgt inzicht in wie jouw website bezoekt, wanneer dat gebeurt, maar ook waar de bezoeker interesse in jouw boodschap verliest. Je krijgt een nauwkeurig beeld hoe jouw online aanwezigheid omgezet kan worden in meer conversie. Zo geven wij organisaties data-inzichten waarmee ze in staat zijn slimmere zakelijke beslissingen te nemen. Om samen competitieve voordelen te creëren en ambitieuze groei te stimuleren.

–“We are surrounded by data, but starved for insights.” (Jay Baer – Marketing en customer experience expert)

search... ...find
Web Analyse

Expertise in Web Analytics

31 10 heeft alle tools en de kennis voor een uitgebreide webanalyse in huis. Wij werken met cliënten in elke fase van de meetcyclus, van audit, strategie en configuraties tot geavanceerde digitale intelligentieprogramma’s. Plan een gesprek om jouw behoeften te bespreken.

We kunnen deze analyse éénmalig uitvoeren aan de hand van een quickscan of uitgebreide nulmeting. En het is het meest effectief om de site (en app) op regelmatige basis te monitoren. Na iedere analyse ontvang je van ons een rapportage van de activiteiten op je site. Daarmee krijg je inzicht of jouw online inspanningen het doel bereikt hebben en waar eventueel nog aanpassingen moeten worden doorgevoerd.

Online Strategy

Spelregie met de online strategie

De online strategie omvat een analyse van de huidige prestaties van jouw online performance en adviezen hoe deze te verbeteren. Met deze ‘nulmeting’ krijg jij inzichtelijk of de website ook daadwerkelijk beter presteert na het optimaliseren van de website. We blijven continu monitoren en bijsturen om de gestelde doelen te behalen en nieuwe inzichten te verwerven.

Met de online strategie krijg je inzicht in:

  • De vindbaarheid en online prestaties van jouw bedrijf;
  • Wie jouw doelgroep is en waar deze zich bevindt;
  • Het functioneren van de technische kant van jouw website;
  • Hoe de gebruikersvriendelijk voor mobiel te verbeteren;
  • Welke kanalen het meeste opleveren voor gestelde doelen;
  • Wat jouw concurrenten doen;
  • De ultieme customer journey en funnel optimalisatie;
  • De huidige trends en hoe deze in te zetten;
  • De quick wins om jouw site en online presence te verbeteren naar de gestelde doelen.

 

Monitoring, Rapporten en Dashboard

Ontvang op dagelijkse, wekelijkse, of maandelijkse basis een op maat gemaakt marketing dashboard bij ieder servicecontract. Met één blik direct een overzicht van alle belangrijke informatie van jouw (e-commerce) site(s). Je kunt het dashboard met de diverse templates real-time bekijken in Looker Studio, maar daarnaast ontvang je de rapportages afhankelijk van jouw wens ook in je mailbox. Hierdoor is jouw marketing- en managementteam continu geïnformeerd over alles wat voor hen van belang is om keuzes te maken. Inzichten en to-do’s worden meegenomen in de rapportage aantekeningen en deze kunnen na goedkeuring verwerkt worden in het servicecontract

Ieder bedrijf heeft natuurlijk zijn eigen aangepaste processen en informatiebehoeften. In het management dashboard zullen wij de informatie afstemmen en weergaves maken die bij jouw bedrijfsprocessen en gestelde doelen passen.

  • De prestaties van jouw website;
  • Welke campagnes het beste resultaat leveren;
  • Welke kanalen het meeste opleveren m.b.t. de gestelde doelen;
  • Bezoekersaantallen en hun website acties;
  • Trends binnen je eigen website;
  • Omzet, conversie percentage, gemiddelde order waardes;
  • Kosten per verkoop, ROAS.

 

SEO - 3110

Good old SEO

Een goed vindbare website staat het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Zoals onze SEO specialist zou zeggen: “De beste plaats om een lijk te verbergen is op pagina twee van Google…

Door het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek maken we zichtbaar met welke woorden mensen zoeken naar jouw product of dienst. Deze vormen onder andere de basis van de optimalisatie slag van jouw website. Een goede SEO heeft, buiten het gebruik van de juiste zoekwoorden, veel meer factoren waar rekening mee moet worden gehouden:

  • Het verbeteren van de snelheid van de site;
  • Het invoegen van diverse content types zoals foto’s en video’s;
  • De gebruik van interne en externe backlinks;
  • Het invoegen van een sitemap;
  • Responsiveness (is de website geschikt mobiele apparaten).

 
Lees meer informatie over content.

 

GA4 - Web Analyse - 3110

Google Analytics 4 instellen

Om alle data te verzamelen en inzichtelijk te krijgen is Google Analytics 4 onze heilige graal. Per 1 juli 2023 is de officiële overstap van Universial Analytics naar GA4 geweest. Mocht je de migratie van UA naar GA4 nog niet hebben gedaan, of heb je vragen over de nieuwe manier van tracking, dan helpen wij hier graag mee.

Onze experts controleren en implementeren jouw Google Analytics 4 en Google Tag Manager account zodat deze nauwkeurig gegevens verzamelt en rapporteert over de statistieken die van belang zijn. Zoals het instellen van verschillende doelen volgens een vaste structuur, aangepaste kanaal groeperingen, en cross domain tracking. Met behulp van de nieuwe feature “cross domain tracking” kun je nu jouw bezoekers volgen over verschillende domeinen en apparaten!

Geavanceerde GA4 configuraties zijn ons vakgebied. Wij werken van strategie tot implementatie met focus op het gestelde doel. Samen met de interne en externe IT-teams zorgen we ervoor dat GTM en DataLayers netjes worden geïntegreerd in de volledige digitale architectuur.

Lees meer informatie over webmastering en onze servicecontracten.

like... ...buy

Gerelateerd werk

in-lite; in de spotlight

in-lite, het innovatieve én luxueuze merk voor buitenverlichting waarbij alles draait om beleving. Het optimaliseren van up-to-date content is van groot belang op deze e-commerce website. Van het publiceren van diverse content pagina’s tot het creëren én uitvoeren van een testplan voor de website migratie. in-lite vergroot haar online aanwezigheid!

Lees meer: De magie van tuinverlichting

Van den Assem; dé fijnproever in schoenen

Gepassioneerd familiebedrijf met liefde voor de beste kwaliteit in schoenen & accessoires. De marketeers van 3110 brachten in samenwerking met het marketingteam van Van den Assem een overzichtelijk E-commerce dashboard tot stand. Zoomde in op de verbeterprocessen middels UX/CRO en funnel analyse, waarmee het designteam verdere veranderingen en A-B testen heeft gemaakt.

Lees meer: Schoenen die het verschil maken
Benieuwd naar de huidige prestaties van jouw site? Ontvang een gratis Quickscan