Web Analyse

Know all there is to know

Web Analyse

Een doelgerichte analyse van je online activiteiten is een absolute must om jouw bedrijf te laten groeien. Of het nu gaat om een webshop of een informatieve website; het is van levensbelang om de doeltreffendheid continu te meten.

Je krijgt inzicht in wie jouw website bezoekt, wanneer dat gebeurt, maar ook waar de bezoeker interesse in jouw boodschap verliest. Je krijgt een nauwkeurig beeld hoe jouw online aanwezigheid omgezet kan worden in meer conversie. Zo geven wij organisaties data-inzichten waarmee ze in staat zijn slimmere zakelijke beslissingen te nemen. Om samen competitieve voordelen te creëren en ambitieuze groei te stimuleren.

...search ...find
"We are surrounded by data, but starved for insights."
Jay Baer, Marketing en customer experience expert

31 10 heeft alle tools en de kennis voor een uitgebreide webanalyse in huis. Wij werken met cliënten in elke fase van de meetcyclus, van audit, strategie en configuraties tot geavanceerde digitale intelligentieprogramma’s. Plan een gesprek om jouw behoeften te bespreken.

We kunnen deze analyse eenmalig uitvoeren, maar het is het meest effectief om de site op regelmatige basis te monitoren. Na iedere analyse ontvang je van ons een rapportage van de activiteiten op je site. Daarmee krijg je inzicht of jouw online inspanningen het doel bereikt hebben en waar eventueel nog aanpassingen moeten worden doorgevoerd.

Als startpunt: De Digitale Strategie

De digitale strategie omvat een analyse van de huidige prestaties van jouw online performance en adviezen hoe deze te verbeteren. Met deze ‘nulmeting’ krijg jij inzichtelijk of de website ook daadwerkelijk beter presteert na het optimaliseren van de website. We blijven continue monitoren en bijsturen om de gestelde doelen te behalen en nieuwe inzichten te verwerven.

Met de digitale strategie krijg je inzicht in:

  • De vindbaarheid en prestaties van jouw bedrijf;
  • Wie jouw doelgroep is en waar deze zich bevindt;
  • Het functioneren van de technische kant van jouw website;
  • Of deze gebruikersvriendelijk en responsive goed ingericht voor mobiel;
  • Welke kanalen het meeste opleveren voor gestelde doelen;
  • Wat jouw concurrenten doen;
  • De ultieme customer journey en funnel optimalisatie;
  • De huidige trends;
  • en de quick wins om jouw site en online presence te verbeteren.

 

Dashboarding

Ontvang op dagelijkse, wekelijkse, of maandelijkse basis een op maat gemaakte marketing dashboard in je inbox. Met één blik direct een overzicht van alle belangrijke informatie voor jouw (e-commerce) site(s). Hierdoor is jouw marketing en management team continu geïnformeerd over alles wat voor hen van belang is om keuzes te maken. 

Ieder bedrijf heeft natuurlijk zijn eigen aangepaste processen en informatiebehoeften. Met het management dashboard zullen wij de informatie afstemmen en weergaves maken die bij jouw bedrijfsprocessen en gestelde doelen passen.

  • De prestaties van jouw website;
  • Welke campagnes het beste resultaat leveren;
  • Welke kanalen het meeste opleveren m.b.t. de gestelde doelen;
  • Bezoekersaantallen en hun website acties;
  • Trends binnen je eigen website;
  • Omzet, conversie percentage, gemiddelde order waardes;
  • Kosten per verkoop, ROAS.

 

SEO

Een goed vindbare website staat het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Zoals onze SEO specialist zou zeggen: “De beste plaats om een lijk te verbergen is op pagina twee van Google…

Door het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek maken we zichtbaar met welke woorden mensen zoeken naar jouw product of dienst. Deze vormen onder andere de basis van de optimalisatie slag van jouw website. Een goede SEO heeft, buiten het gebruik van de juiste zoekwoorden, veel meer factoren waar rekening mee moet worden gehouden:

  • Het verbeteren van de snelheid van de site;
  • Het invoegen van diverse content types zoals foto’s en video’s;
  • De gebruik van interne en externe backlinks;
  • Het invoegen van een sitemap;
  • Responsiveness (is de website geschikt mobiele apparaten).

 

Google Universal Analytics & GA4 Configuraties

Wij controleren jouw Google Analytics- en Google Tag Manager-account om ervoor te zorgen dat deze nauwkeurige gegevens verzamelt en rapporteert over de statistieken die van belang zijn. Geavanceerde Google Analytics configuraties zijn ons vakgebied. Wij werken van strategie tot implementatie en voortdurende ondersteuning. Samen met jouw IT-teams werken om ervoor te zorgen dat Google Tag Manager en DataLayers netjes worden geïntegreerd in de volledige digitale voetafdruk.

...like ...buy

Gerelateerd werk

Fysical; Een future-proof sportschool

Digitale strategie, brand-identity en een dashboard voor alle marketing activiteiten.

Lees meer: Recht uit het hart

Van den Assem; dé fijnproever in schoenen

Gepassioneerd familiebedrijf met liefde voor de beste kwaliteit in schoenen & accessoires. De marketeers van 3110 brachten in samenwerking met het marketingteam van Van den Assem een overzichtelijk E-commerce dashboard tot stand. Zoomde in op de verbeterprocessen middels UX/CRO en funnel analyse, waarmee het designteam verdere veranderingen en A-B testen heeft gemaakt.

Lees meer: Schoenen die het verschil maken
Op zoek naar een ervaren Data Analytics partner? Neem contact op