Web Analyse

Know all there is to know

Web Analyse

Web Analyse & Rapportage

Een regelmatige analyse van je online activiteiten is een absolute must om jouw bedrijf te laten groeien. Of het nu gaat om een webshop of een informatieve website; als je gebruik maakt van online toepassingen is het belangrijk om de doeltreffendheid te meten.

Een webanalyse geeft inzicht in wie jouw website bezoekt, wanneer dat gebeurt en waar de bezoeker interesse in jouw boodschap verliest. Ook zie je welke pagina’s interessant zijn en welke pagina’s een verbeterslag nodig hebben om je bezoekers beter van dienst te zijn. Een webanalyse geeft je de tools om hoger te scoren bij zoekmachines en meer bezoekers naar jouw website te genereren. Je krijgt dus een nauwkeurig beeld van hoe je je online aanwezigheid om kunt zetten in meer conversie.

31 10 heeft alle tools en de kennis voor een uitgebreide webanalyse in huis. We kunnen deze analyse eenmalig uitvoeren, maar het is het meest effectief om de site op regelmatige basis te monitoren. Na elke analyse ontvang je van ons een rapportage van de activiteiten op je site. Daarmee krijg je inzicht of jouw online inspanningen het doel bereiken en waar eventueel nog aanpassingen moeten worden doorgevoerd.

Nulmeting

De basis van een webanalyse is een nulmeting. Een nulmeting meet de prestaties van de website zoals deze op het moment van meting zijn. Zo zien we of de website, ná de verbeteringen die worden doorgevoerd, ook daadwerkelijk beter presteert. Een objectieve nulmeting is het uitgangspunt voor deze vergelijking. Na het optimaliseren van de website, testen we nogmaals en bekijken we of de gestelde doelen behaald zijn.

Met de nulmeting geven we je inzicht in:

  • de vindbaarheid van jouw bedrijf;
  • de prestaties van jouw content;
  • het functioneren van de technische kant van jouw website;
  • wat jouw concurrenten doen;
  • en de quick wins om jouw site en online presence te verbeteren.

 

SEO

Natuurlijk wil je een goed vindbare website die het liefst bovenaan staat in de zoekresultaten. Dat een webpagina van jouw site de perfecte match vormt voor een zoekopdracht van jouw doelgroep. Zoekmachines scannen de content, waarderen het functioneren en rangschikken de informatie omtrent jouw website. Zij bepalen welke SERP’s (Search Engine Result Pages) relevant zijn voor een zoekopdracht in Google.

Door het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek maken we zichtbaar met welke woorden mensen zoeken naar jouw product of dienst. Deze vormen onder andere de basis van de optimalisatieslag van jouw website. Maar een goede SEO heeft, buiten het gebruik van de juiste zoekwoorden, veel meer factoren waar rekening mee moet worden gehouden:

• Het verbeteren van de snelheid van de site;
• Het invoegen van diverse contenttypes zoals foto’s en video’s;
• Het invoegen van interne en externe backlinks;
• Het invoegen van een sitemap;
• Responsiveness (is de website geschikt mobiele apparaten);

Adverteren

Een andere manier om jouw doelgroep aan te trekken is betaald adverteren. Een advertentiecampagne voeren we uit in Adwords, LinkedIn, Instagram … waar jouw ook bezoekverkeer zit. Een groot voordeel is dat je gerichter je doelgroep kunt bereiken waardoor je meer conversie genereert. 31 10 start een dergelijke campagne voor jou. Het maakt niet uit wat je budget is, wij zorgen voor een goed onderbouwde strategie met plan van aanpak. Is de campagne eenmaal van start gegaan, dan analyseren wij met regelmaat of de resultaten doeltreffend genoeg zijn of dat we moeten bijstellen.

31 10 heeft alle tools om websites beter vindbaar te maken en om een zo hoog mogelijke ranking te behalen in de zoekresultaten. Wij testen altijd uitvoerig of de aanpassingen die we hebben gedaan ook het gewenste resultaat opleveren.

...search ...find ...like ...buy