Conversie Optimalisatie

Build more value for the ultimate customer experience

Conversie Optimalisatie

Conversion

Terwijl SEO en PPC-Advertenties zich richten op het genereren van nieuwe stromen verkeer naar jouw website, is Conversie Optimalisatie (CRO) de kunst om gebruikers – die al op jouw website zijn – te begeleiden naar een gewenste actie. Zoals het invullen van een contactformulier, het aanmelden voor jouw nieuwsbrief of het doen van een aankoop.

Er zijn verschillende manieren om CRO uit te voeren, wij als digital agency hanteren een iteratieve aanpak. Dit betekent dat we A/B-testen uitvoeren op je website om te zien hoe verschillende soorten wijzigingen je conversiepercentages beïnvloeden. Vervolgens analyseren we de testresultaten om inzicht te krijgen in hoe jouw gebruikers zich gedragen en gebruiken we deze bevindingen voor toekomstige testrondes.

Deze wetenschappelijke aanpak, in combinatie met onze geavanceerde frameworks en technologieën, stelt ons in staat jouw website geleidelijk te optimaliseren om zo veel mogelijk conversies te genereren. Conversie optimalisatie is daarom ook een onmisbare discipline in de online marketing.

Voordelen van onze conversieoptimalisatie

Meer winst en omzet generen

Simpel gezegd: hoe efficiënter jouw website verkeer kan converteren qua inkomsten, hoe winstgevender jouw bedrijf wordt. Onze CRO service verandert jouw website in een omzet-genererende machine.

Ontdek uitgebreide klant-inzichten

Onze CRO service biedt jouw interne team waardevolle inzichten. Kom meer te weten over jouw klanten en ontwikkel producten en website-ervaringen die aanslaan bij jouw kerngebruikers.

Innoveren zonder risico

Innovatie en groei gebeuren vaak met incrementele op data gebaseerde stappen. Onze CRO service biedt een kader waarbinnen je gedurfde en innovatieve ideeën kunt testen met een veiligheidsnet.

Experimenteren met producten en prijzen

Onze geavanceerde experimentele methode stelt ons in staat veel verder te gaan dan de grenzen van standaard CRO. Op alle gebieden van jouw bedrijf – inclusief berichtgeving, producten, prijsstelling en zelfs de overkoepelende bedrijfsstrategie.

 

 

Onze specialismen als conversie optimalisatie bureau

Data-analyse van webdata

Door grondige data-analyse kunnen we de pijnpunten van jouw website identificeren en gerichte aanpassingen doen om de conversie te verbeteren. Bij ons kun je rekenen op een data-gedreven aanpak die resulteert in aantoonbaar betere prestaties van jouw website.

Surveys, polls en feedback formulieren

Het verkrijgen van inzicht in de ervaringen van jouw klanten is cruciaal voor succes. Daarom bieden wij verschillende mogelijkheden aan om feedback van klanten te verzamelen. Met behulp van onze tooling kunnen we waardevolle informatie verzamelen over de wensen, behoeften en ervaringen van jouw klanten, en op basis daarvan gerichte verbeteringen doorvoeren. Wij staan voor jou klaar om je volledig te begeleiden bij het opzetten en analyseren van deze informatie, zodat jij kunt blijven groeien en innoveren.

User recordings en heatmaps

Met user recordings kun je opnames bekijken van het gedrag van individuele bezoekers op jouw website, terwijl heatmaps laten zien waar gebruikers klikken en waar ze hun aandacht op richten. Deze helpen inzichten vergaren waarmee we gebruiksvriendelijkheid kunnen verhogen en het design zo aan te passen om conversies te verhogen.

A/B testen en multivariate testen

A/B testen is een eenvoudige methode om te bepalen welke optimalisaties succesvol zijn en welke geen effect hebben. Bij deze methode krijgen bezoekers twee verschillende versies te zien van een bepaald onderdeel, waarbij we precies bijhouden welke versie tot meer conversie leidt. Op basis van deze data-gedreven inzichten kun je gerichte aanpassingen maken om jouw website te optimaliseren voor maximale prestaties en conversie. Bij multivariate testen worden meerdere elementen van jouw website tegelijkertijd getest om de ideale combinatie te vinden.

CTA en funnel optimalisatie

Een belangrijk onderdeel van het optimaliseren van jouw website is het optimaliseren van de call-to-action (CTA) en funnel. Wij richten ons op het verbeteren van jouw website door het optimaliseren van de belangrijkste calls-to-action en de verschillende stappen die een bezoeker moet doorlopen om een doel te bereiken. We analyseren het proces en identificeren de pijnpunten, waarna we gerichte aanpassingen maken om de conversieratio te verhogen. Door het optimaliseren van elk stapje in het proces, kunnen we ervoor zorgen dat de bezoeker op een intuïtieve en gestroomlijnde manier door de funnel wordt geleid.

Usability optimalisatie en UX

Als basis maken wij een uitgebreide analyse van de usability en UX van jouw website. Waarbij we kijken naar verschillende aspecten, zoals navigatie, lay-out, design en inhoud. Op basis van deze analyse maken we gerichte aanpassingen om jouw website gebruiksvriendelijker te maken en de UX te verbeteren. Door deze verbeteringen door te voeren, zorgen we ervoor dat gebruikerservaring optimaal is en dat bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken.

Snelheidsoptimalisatie

Naast cruciaal belang voor SEO is snelheid doorslaggevend voor een optimale gebruikerservaring en het maximaliseren van conversies. Met een grondige analyse beoordelen wij de huidige snelheid van jouw website en identificeren eventuele problemen die van invloed zijn op de snelheid. Tijdens deze analyse zullen we verschillende factoren onderzoeken die van invloed kunnen zijn op de snelheid van jouw website, waaronder de grootte van afbeeldingen, scripts en de serverconfiguratie.

Ons doel is om jou te helpen beslissingen te nemen door met experimenten inzicht te bieden.

Bij 3110 richten we ons op daadwerkelijke bottom-line groei voor onze klanten. Wij verdiepen ons in jouw bedrijf en werken met jou samen om te begrijpen welke KPIs de zakelijke impact voor jouw organisatie bepalen.

– Gerelateerd werk –

Van den Assem; dé fijnproever in schoenen

Gepassioneerd familiebedrijf met liefde voor de beste kwaliteit in schoenen & accessoires. De marketeers van 3110 brachten in samenwerking met het marketingteam van Van den Assem een overzichtelijk E-commerce dashboard tot stand. Zoomde in op de verbeterprocessen middels UX/CRO en funnel analyse, waarmee het designteam de benodigde veranderingen hebben gelanceerd.

Lees meer: Schoenen die het verschil maken
Athlon Essential

Athlon

3110 transformeerde de website Athlon Essential van een statische website naar een dynamische E-commerce oplossing. De nieuwe site is makkelijk te beheren, supersnel en zeer klantgericht. Het aanvraag-proces is volledig geautomatiseerd en de medewerkers van Athlon hebben hierdoor makkelijker contact met de klanten en meer tijd om offertes te maken.

Zakelijk Leasen met Athlon
Klaar om te zien wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Reserveer direct een strategiegesprek