Wonen in stijl
Tijdloze en trendy webshop
Sinds 1880 is Buningh een familiebedrijf, waarvan nu de 4de generatie aan het roer staat. Hun specialiteit is het signaleren van de nieuwste woontrends. En sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe draai en identiteit aan het bedrijf gegeven met een nieuw logo en E-commerce website. Hier vind je de mooiste selectie van onder andere behang, stoffen en meubilair van diverse topmerken. Voor inspiratie, stalen en persoonlijk interieuradvies ben je hier aan het juiste adres.
Buningh icoon
Het Buningh logo is opnieuw uitgedacht. Deze upgrade is gebaseerd op de bekende ontwerpstandaard ‘gulden snede’ en past perfect bij de design-minded Buningh-familie. De gulden snede is ook in veel van hun producten terug te vinden. De gestileerde vogel is een nieuwe vertaling van de oude identiteit.
De letters van het wordmark logo zijn geheel ‘custom made’. Helemaal op maat gemaakt met patroon referenties naar de boogvorm die terugkomt in de ‘u’, ‘n’ en ‘h’. De ‘g’ is speciaal gemaakt om te harmoniseren met de ronde lijnen van de vogel.
Het logo behoudt zijn sterke uitstraling op uitingen zoals achtergrondafbeeldingen, wallpapers en kleuren. Op social media kanalen vormt de vogel het perfecte icoon ter herkenning van het merk Buningh. De stempel variant leent zich tevens ook goed om als referentie op styling-foto’s te plaatsen.
Een webshop met woonwinkel
Waar de bestaande E-commerce systemen een overload aan mogelijkheden geven, werd ons gevraagd juist een webshop te creëren die overzicht biedt en gemakkelijk in gebruik is. We hebben naar aanleiding van deze wens in samenwerking met Buningh een nieuw Webshop systeem ontworpen, de 3110 Webshop. Hier staat de gebruikersbeleving centraal: Collecties, kleuren, merken, suggesties en favorieten. Al deze elementen waarop de klant zijn keuze baseert kun je terugvinden in de Buningh webshop.
Sterke interieur beleving
Om de beleving bij elke shop categorie te versterken zijn er diverse visuele elementen aan het ontwerp toegevoegd, om een magazine ‘look and feel’ te creëren met de nadruk op beeldmateriaal. Niet alleen de verkochte producten worden uitgelicht, maar ook vindt de bezoeker interessante achtergronden en stijl ideeën in de vorm van blogs-grids, persoonlijke suggesties of een productcategorie overzicht.
We hebben ons binnen de elementen vooral laten inspireren door Styling Magazine’s. Hoe kun je de beleving bij interieur versterken? Door visueel leidende elementen toe te voegen. Zie hieronder een voorbeeld hoe we gespeeld hebben met tekst, afbeelding en ruimte om een online magazine feel te verkrijgen.