Dille & Kamille webshop

Dingen die ertoe doen

Duurzame webshop restyle

Al bijna 50 jaar inspireert Dille & Kamille mensen om bewust, onthaast en duurzaam te leven. In harmonie met elkaar en de natuur. Het verhaal van Dille & Kamille begon back in the days in 1974 in een werfkelder aan de Oudegracht te Utrecht. Hier opende de eerste Dille & Kamille winkel. Sindsdien is Dille & Kamille uitgegroeid tot 42 winkels in Nederland, België & Duitsland mét een online webshop.

Redesign online wereld van Dille & Kamille

3110 kreeg de uitdaging om de webwinkel om te vormen tot een echte Dille & Kamille beleving. Samen met XSARUS | Digital Commerce is de webwinkel herzien waarbij de natuurlijke eenvoud, het duurzame en warme karakter van de fysieke winkels tot in de pixels werd vertaald. De volledige vormgeving en UX redesign is door het 3110 designteam van begin tot eind opgepakt, met een funnel optimalisatie waarbij de structuur en functies werden teruggebracht tot de kern. Helemaal Dille!

Brandbook kleurenanalyse

Een nieuw en harmonieus kleurenpallet volgde uit de kleurenanalyse in samenwerking met het marketingteam van Dille & Kamille. De wereldberoemde Beige Tote Bag vormt het fundament van de website. De winkelbeleving komt daadwerkelijk tot zijn recht bij de introductie van een wisselende seizoenskleur. Van Curcuma Yellow in de zomer tot Green Dried Dill in de winter, kleuren uit de natuur, het echte leven. Voor het contrast zijn Warm Beige en Charcoal Black toegevoegd.

Dille Kamille producten

Tijdens het redesign stond de UX centraal. Het toepassen van gebruikersvriendelijke filters, zoekfunctie, positionering en lay-out dragen bij aan een zorgeloze winkelbeleving. De hoogste prio: met gemak browsen door de diverse product detailpagina’s en het bekijken van varianten door de Dille & Kamille liefhebbers. Tot in detail; alles voor het gemak van de klant!

In één oogopslag de belangrijkste specificaties van een product zichtbaar maken op de meest gebruikte apparaattypes. De functies op deze pagina’s werken intuïtief; doorklik mogelijkheden op inspiratiepagina’s, productsliders, snel opslaan in favorieten, winkelvoorraad bekijken.. natuurlijk in Dille style!

 

‘Authentiek’ boodschappen doen

Het papieren boodschappenlijstje met handgeschreven benodigdheden draagt bij aan een authentieke winkelervaring. De klant wordt geïnspireerd om nieuwe recepten te proberen én de benodigdheden zijn met gemak, direct verkrijgbaar tijdens het shoppen bij Dille & Kamille.

Natuurlijk, warm & harmonieus

Duurzaamheid en natuur zijn staan hoog in het vaandel bij Dille & Kamille, op te merken in fysieke winkels alsook online. De inspiratiemodule biedt tips voor huis, tuin en keuken om bewust én in harmonie met elkaar & de natuur te leven. De illustraties en beelden zijn door 3110 gekozen en geplaatst ter verlevendiging en het direct tonen van de toepassing, met de natuur als inspiratiebron.

Duurzaam assortiment, duurzaam transport en duurzaamheid in de winkels. Dille & Kamille gebruikt zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, kiest voor biologische ingrediënten, al het hout is FSC of PEFC gecertificeerd, het distributiecentrum is gasloos en heeft 6400 zonnepanelen. Zij werken samen met GoodShipping, hierdoor is hun zeetransport 100% CO2-neutraal. Ook kan de consument al in 40 steden via bezorgpartner Bringly per fiets het pakket laten bezorgen. Bewust leven en in oprechte aandacht.

Inspiratie opdoen? Bezoek de website van Dille & Kamille!