Athlon

Conversie optimalisatie
voor Athlon Essential

Met een wagenpark van ruim 115.000 leaseauto’s en 500 medewerkers is Athlon marktleider in autoleasing. Athlon beschikt over een scala van mobiliteitsoplossingen, naar de behoefte van iedere klant inzetbaar. Voor zowel private- en zakelijke lease.

Al in 1916 werd het bedrijf opgericht en vanaf 1950 werden leaseauto’s van topkwaliteit aangeboden. Athlon heeft inmiddels 5 locaties in Nederland en diverse vestigingen door heel Europa. Naast de enorme opmars van private lease was het voor Athlon ook van belang om de zakelijke lease te verbeteren voor de MKB markt: Athlon Essential. Voor alle mobiele wensen op autolease gebied biedt Athlon een oplossing.

Een snelle en soepele leaseaanvraag

Athlon Essential wilde een nieuwe marketingstrategie voor de zakelijke leasemarkt voor het MKB. De uiteindelijke doelstelling was om de conversie te verhogen en de gebruiker zo snel mogelijk een keuze te laten maken en een leaseaanvraag te laten doen.

Ga naar de Athlon Essential website

Dynamische E-commerce oplossing

31 10 heeft de website van Athlon Essential getransformeerd van een statische website naar een dynamische E-commerce oplossing. De nieuwe site is makkelijk te beheren, supersnel en zeer klantgericht. Het aanvraagproces is volledig geautomatiseerd en de medewerkers van Athlon hebben hierdoor makkelijker contact met de klanten en meer tijd om offertes te maken. De zoekbalk is prominent aanwezig met auto-complete search en geavanceerde filters. Op basis van het WUA-rapport (marktonderzoek voor autoleasebedrijven) en een analyse van de statistieken zijn landingspagina’s gecreëerd voor trending keywords. Dit heeft geleid tot uitbreiding van het aantal geïndexeerde pagina’s van twaalf naar ruim 7500. Hiermee heeft de website nu een aanzienlijk groter bezoekersbereik via organic search. Ook heeft dit een behoorlijke kostenbesparing opgeleverd op het advertentiebudget.

Online ontwikkelingen

Athlon is zich ervan bewust dat online technologieën snel veranderen. Daarom wordt continu geanalyseerd of de website toereikend is, of de juiste keywords worden gebruikt en of het design de conversie verhoogt. Verbeteringen worden daarom constant doorgevoerd. Met dit project zijn 31 10 en Athlon dan ook een langdurige samenwerking aangegaan.

Onze services

Webdesign
Web Development
Online Strategie