Fidus

Altijd zelfverzekerd

Zelfverzekerd door het leven met Fidus

Van een 15+ verschillende verzekeraar- en hypotheekbedrijven met ieder hun eigen naam en branding, naar één merk: Fidus. Reden voor een tof branding traject.

Met vestigingen door heel Nederland is Fidus altijd dichtbij en staat zij de klant snel te hulp. Samen bieden zij de klant nog meer expertise op het gebied van zowel particuliere als zakelijke verzekeringen, hypotheken en pensioenen.

Een compleet branding traject

3110 nam de uitdaging aan om de verschillende bedrijven met ieder hun eigen identiteit, samen te brengen op een manier waarop zij toekomst zien in Fidus.

Het enige wat vaststond was de merknaam Fidus, alle andere onderdelen voor een nieuwe merk identiteit is door onze experts uitgewerkt tot een eigentijds & verfrissend intermediair-merk.

Het zit ‘m in de details

Het Fidus logo is maatwerk. Alle letters zijn ontworpen door het designteam van 3110. We nemen je graag mee in dit proces. De letter F buigt over de letter i heen en reflecteert hiermee een gevoel van veiligheid. Het horizontale steeltje wat normaal gesproken verbonden is aan de letter F, is in plaats daarvan aangehecht aan de letter I. De letters zijn met elkaar verworven en creëren en gevoel van bescherming. Net zoals verzekeringen dit doen. Echt maatwerk dus.

De kleur ‘Nederlands Oranje’ is contrasterend in combinatie met de steunkleuren wit en zwart. Zo popt het Fidus logo eruit op print zoals enveloppen en briefpapier. Details die in de zakelijke dienstverlening onmisbaar zijn.

Excentrieke kleuren

Met het kleurenpallet van Fidus, sta je zelfverzekerd in je schoenen. De kleuren stralen ieder een bepaalde energie uit. De standaardkleur van Fidus is ‘Nederlands Oranje’. Maar deze kleur staat niet vast, er kan namelijk gevarieerd worden met de kleursamenstelling. Zo kan er per verzekeringscategorie een andere kleurencombinatie toegepast worden om de doelgroep te benaderen. Zo hebben we gekozen voor bijvoorbeeld ‘Nauwkeurig Blauw’, ‘Vertrouwd Groen’ of ‘Opvallend Geel’. Onderscheidend ten opzichte van de lang gevestigde verzekeraars.

Voor álle verzekeringen en Unique Selling Points een passend icoon.

Picture Perfect

Campagnebeelden mogen niet ontbreken in een nieuwe branding. Het concept van de campagne en portretfoto’s van honderden medewerkers is geheel door het creatieve team van 3110 bedacht en uitgevoerd. Met hierbij styling, make-up, props en de selectie voor de geschikte fotograaf.

Centraal stond een felle achtergrondkleur met op de voorgrond het figuur en de persoon die uit het beeld springt. De beelden zijn geschoten door fotografe Suzan Alberts en het zijn échte plaatjes geworden.

Fidus.nl vanaf scratch opgebouwd

De website van Fidus is door het development team van 3110 gebouwd in WordPress als Headless CMS. De affiniteit van Fidus met WordPress is groot en het was van belang dat het team zelf zorg kan dragen over de toekomstige webmastering taken.

De website is opgebouwd aan de hand van een tal van componenten waarmee vrij eenvoudig en snel landingspagina’s samengesteld en gecreëerd kunnen worden. Het marketingteam heeft Fidus ondersteund met de URL-structuur en SEO. Ook zijn de inrichtingen voor Google Analytics, Tag manager en Google Ads verzorgd.

Er is gekozen voor een herkenbare en gebruiksvriendelijke navigatie. Alle verzekeringsproducten zijn vergelijkbaar ontworpen aan een e-commerce oplossing. Daarnaast zijn de titels en de algehele teksten groter weergeven dan gemiddeld. Dit om de digitale toegankelijkheid te vergroten en hiermee slechtziende mensen te ondersteunen.

Fidus van top tot teen

Een branding traject is helemaal compleet met print en merchandise. Om de afzonderlijke kantoren kennis te laten maken met Fidus zijn er meerdere infographics en posters ontworpen en aan hen gepresenteerd. Op deze prints komt de visie van Fidus duidelijk naar voren. Hiermee hadden de kantoren ruimschoots de tijd om te wennen aan de nieuwe branding alvorens deze bekend werd gemaakt aan de wereld.

Sta zelfverzekerd in je schoenen

Om Fidus te introduceren bij alle kantoren heeft het hoofdkantoor bezoeken aan hen gebracht door het hele land. Met hierbij een cadeautje: zij ontvingen allemaal excentrieke Fidus sokken.

Het designteam heeft design van de sokken in lijn gebracht met het kleurenpallet en de pay-off van Fidus, waarmee je dus zelfverzekerd in je schoenen staat!

Het kan maar geregeld zijn, dus. Fidus