Online Strategie

Ready to get more conversion out of your website?

Online Strategie

Online strategy

Je produceert prachtige producten of biedt behulpzame diensten aan, maar komen die terecht bij de juiste leads? Heb je behoefte aan een website die je conversie op scherp zet? Kortom, kan jouw Online Strategie wel een update gebruiken?

Een op maat gemaakte Online Strategie in 7 stappen zorgt ervoor dat de juiste mensen op jouw website terecht komen. Je bereikt zo je doelgroep en haalt meer conversie uit je website. We maken het makkelijk. Met informatie over je bedrijf, je klanten en de tools die je nu gebruikt, gaan wij grondig voor je aan de slag.

1. Analysefase

Met onze Quickscan bekijken we je website vluchtig. Maar wat vertellen de huidige cijfers nog meer? Tijdens de analyse fase van de Online Strategie gaan we grondiger te werk met een nulmeting naar de huidige online performance en zal de concurrentieanalyse laten zien wat er speelt binnen je werkveld.

Resultaat > inzicht in online performance ten opzicht van concurrentie.

2. Doelstelling

Gezamenlijk stellen we de bedrijfsdoelstellingen vast en wanneer deze succesvol zijn. Deze vertalen we naar KPI’s en Benchmark ratio’s om vast te leggen in een meetplan. Tijdens de uitvoering van het optimalisatieproces zullen we de meetpunten implementeren. Meetpunten en funnel reports zijn onderdeel van de periodieke rapportages om de Online Strategie meetbaar na te streven.

Resultaat > heldere doelstelling en meetplan.
Meer over Conversie Optimalisatie.

3. Doelgroep

Met een online doelgroepanalyse stellen we vast welke doelgroep het beste bij je product past, zodat we de Online Strategie daarop kunnen vormgeven.

Resultaat > field- en deskresearch naar doelgroep, inclusief leeftijd, locatie, omzet, interessegebieden, media platforms.

4. Corporate identity UI/ UX

Heb je al een corporate identity, maar werkt deze jouw doelgroep nog niet in de hand? Dan zal 1 van de adviezen zijn een aansluitende huisstijl met logo en pay-off voor jouw bedrijf te ontwikkelen. Zo matchen we strategie met de juiste grafische vormgeving.

Met een onderzoek naar de gebruikersvriendelijkheid, customer journeys en funnel optimalisatie bepalen we de blauwdruk van benodigde componenten, templates en tools zodat de flow van jouw bezoeker zo gebruikersvriendelijk verloopt. Binnen het uiteindelijke ontwerpproces (UI) houden we natuurlijk ten alle tijden rekening met de user experience (UX) van jouw site.

60-80% van de huidige bezoekers opent je website op hun telefoon. Om te zorgen dat de usability op diverse apparaten prettig en makkelijk in gebruik is, ontwerpen we een high-level front end en back end. Mobile first!

Resultaat > visuele weergave waar zich de hick-ups bevinden en hoe jouw doelgroep beter te laten converteren.
Meer over Brand Identity.

5. Content

Tijd voor sterke inhoud. We doen een keyword analyse om precies te weten met welke woorden jouw doelgroep naar je producten of diensten zoekt. Die keywords gebruiken we om een menustructuur, keuze in tools, advertenties, mailing campagnes en copy voor SEO teksten te schrijven. Daarnaast bepalen we hier de meest relevante customer journeys van je doelgroep mee. Zo spelen we effectief in op specifieke touchpoints.

Fotografie en illustraties zijn één van de belangrijkste ondersteunende elementen voor een website. Goede fotografie kan in één blik de juiste boodschap weergeven of ondersteunend werken bij het verhaal. Illustraties zijn helder en krachtig om in één oogwenk de juiste intuïtieve handeling te sturen. Wij helpen je beelden te maken die onderscheidend zijn en emoties delen. Een eigen beeldbank biedt een enorme meerwaarde voor website, campagnes, social media en drukwerk.

Resultaat > herstructurering van de menustructuur en en een visie om ondersteundende materialen te ontwikkelen
Meer over Quality Content.

6. Implementatie en Monitoring

Vanuit de Online Strategie komen meerdere adviezen aan bod. Niet alle zijn essentieel voor dit moment en kunnen gefaseerd opgepakt worden.

Ten einde van het optimalisatietraject en ter voorbereiding van de lancering van nieuwe campagnes richten wij meetpunten in, maken we monitoring mogelijk en bespreken we samen met jou het Dashboard en analyserapport met daarin de belangrijkste inzichten. Waar haakt men af? Welke producten lopen goed?

Met slimme CTA’s zorgen we dat jouw doelgroep doorklikt. Daarmee meten we micro-conversies: kleine stappen die de bezoeker maakt om dichter bij een aankoop te komen. Verkoop je producten? Dan implementeren we natuurlijk ook E-commerce events in GA4, zodat je sales kunt tracken. Met de inrichting van een checkout proces en handige E-commerce data is het plaatje compleet voor de periodieke analyserapporten.

Resultaat > implementatie plan met planning
Meer over Webanalyse.

7. Middelen en kanalen

Een onderzoek naar de beste converterende kanalen. Wij doen een voorzet qua budget en planning voor een marketingkalender inclusief social campagnes, mailings, advertenties en ludieke offline activiteiten. Uiteindelijk zullen jouw marketingkanalen op elkaar worden afgestemd en zijn geautomatiseerd, zodat jij niet constant zélf aan de knoppen hoeft te draaien. Het marketingplan dient ervoor om zoveel mogelijk vooruit te denken en leads aan jouw merk te binden.

Meer leads = meer conversie. Daar is het je om te doen. Met een Online Strategie die bij jouw brand of business past, kun je namelijk véél meer klanten blij maken.

Klaar om jouw online presence te kickstarten? We helpen je graag.

Klaar voor... ...meer conversie?

Gerelateerd Werk

Van den Assem; dé fijnproever in schoenen

Gepassioneerd familiebedrijf met liefde voor de beste kwaliteit in schoenen & accessoires. De marketeers van 3110 brachten in samenwerking met het marketingteam van Van den Assem een overzichtelijk E-commerce dashboard tot stand. Zoomde in op de verbeterprocessen middels UX/CRO en funnel analyse, waarmee het designteam verdere veranderingen en A-B testen heeft gemaakt.

Lees meer: Schoenen die het verschil maken

In-lite; Maak buiten bijzonder

In-lite is een snelgroeiend bedrijf dat zich specialiseert in innovatieve verlichtingsoplossingen voor de buitenomgeving. 3110 heeft samengewerkt met In-lite om hun digitale strategie te verbeteren en hun online aanwezigheid te vergroten. Ons team heeft een uitgebreide analyse gemaakt van hun huidige online platform en het gedrag van hun klanten. Op basis daarvan hebben we een strategie ontwikkeld die gericht was op het verbeteren van de klantervaring en het vergroten van de conversie.

 

Lees meer: In de spotlight
Ook in 7 stappen een Online Strategie voor jouw bedrijf? Neem contact op

Servicecontract

Om de Online Strategie naar een hoger niveau te tillen, heb je multidisciplinaire skills nodig. Het 3110 team ondersteunt jou daar graag bij door middel van een servicecontract.

Lees meer over onze service- & onderhoudscontracten en de voordelen van een 3110 Digital Employee. Say hey! Tegen jouw eigen Digital Employee!